PraktijkassistenteZij staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur.
Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten, maar ook kan zij advies geven bij veel voorkomende gezondheidsklachten. HerhaalreceptenHet handigst gaat dat via de speciale receptenlijn,
075 - 622 44 99. Telefonisch via de assistente op de praktijklijn, bijvoorbeeld wanneer u nog iets te vragen of te melden heeft: tussen 8.00 en 12.30 uur. Het telefonisch spreekuurVoor eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het telefonische spreekuur. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen. U maakt tussen 8.00 en 12.00 uur een afspraak voor een telefonisch consult. De huisarts belt u tussen 13.00 en 14.00 uur terug.
Waarneming buiten openingstijdenDe waarneming ‘s avonds, ‘s nachts en in het
weekend is geregeld door de huisartsenpost. De huisartsenpost werkt op afspraak, dus eerst bellen (075 - 65 33 000). Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand. |
AfsprakenU kunt een afspraak maken tussen 8.00 en 12.00 uur.
Niet nagekomen afspraken of afspraken die niet tijdig zijn afgebeld (minimaal 24 uur van te voren) worden in rekening gebracht. UitslagenBel voor uitslagen tussen 13.00 en 14.00 uur.
De assistente kijkt of de uitslagen bekend zijn en zal dit zo mogelijk aan u doorgeven. HuisbezoekWanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. U kunt bij de assistente
|